Klantcase: TRALERT®

Met behulp van het nieuwe dealerportaal in combinatie met het actief inzetten van verschillende online marketing middelen zijn we er in geslaagd om een stijging van 41% aan totale bezoekers te genereren, ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor. Verder hebben we over de gemeten periode gemiddeld een conversiepercentage van 3,18% behaald. Hoe we dat gedaan hebben, lees je in de onderstaande TRALERT® case.

Doelstelling

“Een online omgeving ontwikkelen waarmee nieuwe leads worden aangetrokken”.

De doelstelling van TRALERT® was als volgt: het ontwikkelen van een online omgeving waarmee op ten duur nieuwe leads aangetrokken kunnen worden. TRALERT® is een salesgedreven organisatie en tot eind 2019 hebben de online marketing werkzaamheden van TRALERT® nog weinig resultaat opgeleverd. Het bedrijf heeft een webshop, maar omdat het gros van de klanten zich bevindt in de B2B markt en werkt met prijsafspraken, heeft de webshop de hoge verwachtingen nooit waar weten te maken. Daarnaast was de oude webshop gebouwd in Magento 1.9. Van deze versie zou in juli 2020 de beveiliging en ondersteuning verlopen, waardoor TRALERT® eigenlijk werd gedwongen om een nieuw e-commerce platform te introduceren.

De voorwaarden van het nieuwe platform zijn als volgt:

  • Door de verschillende prijsafspraken met dealers, moeten de prijzen pas na inloggen zichtbaar zijn;
  • Platform moet in te richten zijn, zonder veel aanvullend maatwerk;
  • Uitvoerende werkzaamheden moeten uiteindelijk uitgevoerd kunnen worden door het marketingteam intern;

Naast dat het nieuwe platform nieuwe leads aan moet weten te trekken, zal het ook een extra dienstverlening moeten vormen voor huidige dealers. Zo zal het portaal een groot gedeelte van de bestellingen, die momenteel nog via de e-mail gaan, moeten vervangen. Om die reden moet het platform makkelijk in gebruik zijn en moet er voldoende gegevens over de producten te vinden zijn.

TRALERT® - Klantcase

Daan Lap

Sinds begin 2019 richt ik mij op het ondersteunen, adviseren en uitvoeren van online marketing werkzaamheden die bijdragen aan de online groei van onze opdrachtgevers.

Prestaties sinds lancering nieuwe platform

Op basis van de voorafgaand opgestelde doelen zijn we aan de slag gegaan met de ontwikkeling van de nieuwe online omgeving. Samen met de opdrachtgever hebben we bepaald wie de ideale doelgroep is en welke middelen nodig zijn om deze doelgroep effectief te bereiken. Vervolgens hebben we op basis van het budget en de tijdsplanning een agenda opgesteld. In deze agenda zijn de afspraken, doelstellingen en verantwoordelijkheden beschreven.

Online marketing is alleen leuk als het geld oplevert. Bij Lap Marketing werken we dan ook graag met de volgende gedachten in het achterhoofd: “korte termijn actie, lange termijn visie”. Wanneer er resultaat wordt behaald met de online marketingactiviteiten, dan kan dit worden herinvesteert om het resultaat verder uit te bouwen.

0 %
Stijging totaal aantal bezoekers.
0
Online leads gegenereerd.
0
Online transacties.

Vanaf lancering op 23 september 2020 tot 12 januari 2021.

E-mail marketing

E-commerce

41% Stijging van het aantal websitebezoekers

Ten opzichte van dezelfde periode één jaar ervoor.

Als voorbereiding op de lancering van de nieuwe online omgeving hebben we de content van de oude webshop goed onder de loep genomen. Hieruit bleek dat de teksten veelal op consumenten gericht waren. Dit zorgde voor verwarring bij de B2B klanten van TRALERT®. Daarnaast heeft ons online marketing bureau uit Nijmegen ervoor gezorgd dat er meer content aanwezig was op de nieuwe website. Zo hebben we naast het uitbreiden van de productinformatie ervoor gezorgd dat de catalogi online kwam te staan en zijn we actief bezig geweest met het schrijven van SEO geoptimaliseerde blogs.

Klantcase TRALERT®
Organisch SEO verkeer - 23 september 2020 | 21 januari 2021.

Naast de online marketing middelen die we gebruikt hebben om intern op de website meer bezoekers te genereren, zijn we actief aan de slag gegaan met het creëren van content door middel van een nieuwsbrief, direct mailing en social media. Dit heeft geresulteerd in een stijging van 31% in het totaal aantal bezoekers. Op basis van de gegevens uit Google Analytics valt ook af te lezen dat deze activiteiten ervoor hebben gezorgd dat de bezoekers gemiddeld meer pagina’s bekijken, vaker terugkomen en langer op de website zitten.

Klantcase TRALERT®
Websitegegevens oude website TRALERT® - 23 september 2019 | 21 januari 2020.
Klantcase TRALERT®
Websitegegevens nieuwe website TRALERT® - 23 september 2020 | 21 januari 2021

Vrijblijvend jouw online marketing project bespreken? Vraag vrijblijvend een strategische sessie aan!

Tijdens de strategische sessie bespreken we jouw online doelen, de doelgroep van jouw bedrijf en de middelen die nodig zijn om de doelen te behalen.

E-mail marketing

Waar sommige online marketeers beweren dat e-mail marketing achterhaald is, zijn wij juist van mening dat dit nog altijd een van de belangrijkste assets is in de online marketing strategie. Natuurlijk zitten jouw klanten niet te wachten op sales gerichte, altijd maar verkopende nieuwsbrieven. Bij TRALERT® kwamen we erachter dat juist de variatie tussen het delen van kennis, het toonbaar maken van nieuwe producten en het opzetten van verkoopacties resulteerde in betrokken lezers en een stijging aan het totale e-mailbestand. Naast de berichten als: “Ik wil geen e-mail van jullie meer ontvangen”, waren de reacties redelijk positief.

Naast het consistent versturen van nieuwsbrieven hebben we een geautomatiseerde direct mail opgesteld en deze rondgestuurd naar verschillende prospects uit het CRM systeem van TRALERT®. Deze geautomatiseerde mailing hebben we zeer persoonlijk opgesteld. Zo hebben we verschillende e-mails verstuurd naar verschillende branches en werd in de mail de naam van de contactpersoon, het bedrijf en de branche gebruikt. Daarnaast hebben we in de tekst meerdere beïnvloedingstechnieken gebruikt om ervoor te zorgen dat we zo veel mogelijk reacties kregen.

In totaal hebben we naar 170 bedrijven een direct mail verstuurd. Van deze bedrijven heeft 66,47% de e-mail geopend en heeft 6,47% van de bedrijven positief gereageerd of een aanvraag ingediend. Verder heeft 15,29% doorgeklikt op de link. Inmiddels hebben de eerste aanvragen al besteld via het dealerportaal.

 

Vrijblijvend jouw online marketing project bespreken? Vraag vrijblijvend een strategische sessie aan!

Tijdens de strategische sessie bespreken we jouw online doelen, de doelgroep van jouw bedrijf en de middelen die nodig zijn om de doelen te behalen.

SEO uitbesteden
"Super werk geleverd. De website die Lapmarketing voor ons heeft gemaakt is top. SEO helemaal goed in elkaar en fijne communicatie. Erg fijn om mee samen te werken in Nijmegen."
Lars Nuwenhof
Marketing Manager | TRALERT®
Start een project
Samen een project starten? Leuk! Wij hebben er in ieder geval al zin in. Vul het volgende formulier in om een aanvraag in te dienen. Na het invullen zullen wij zo snel mogelijk contact met jou opnemen.
Meerdere opties mogelijk.

Contactgegevens

Lap Marketing
Tel.: +31 6 23 97 45 70
E-mail: info@lapmarketing.nl

Eerste Oude Heselaan 118
6541PC Nijmegen
Nederland

KVK: 74688847
BTW: NL002363152B22