SEO uitbesteden

SEO uitbesteden of de touwtjes zelf in handen houden? Een sterke SEO-strategie zorgt voor hogere posities in Google en een toename aan organische bezoekers. Echter, heeft niet iedereen de tijd, zin of expertise om hiermee aan de slag te gaan. Daarnaast is SEO niet iets wat je er even bij doet. Laat je daarom online ontzorgen door de experts van Lap Marketing. Zo kan jij met een gerust hart ondernemen.

Waarom SEO uitbesteden?

SEO is een tijdrovend en ongoing proces. Het heet niet voor niets zoekmachine optimalisatie. Om hoger te scoren in Google is het van belang om een lange lijst aan skills goed te beheersen. Zo worden de posities in Google bepaalt door meer dan 200 ranking factors. Wij begrijpen dat zoekmachine optimalisatie (SEO) hierdoor bij jou als ondernemer er wel eens bij in kan schieten. Zo vliegen de weken voorbij en staat online marketing niet altijd hoog op de prioriteitenlijst. Zonde, vinden wij bij Lap Marketing. Zo is SEO onmisbaar voor ieder bedrijf. Wanneer jouw bedrijf niet actief bezig is met het optimaliseren van zoekwoorden, dan is de kans groot dat je bezoekers, leads en dus omzet misloopt. Wij gaan graag de uitdaging aan om van jouw onderneming een online succes te maken. Neem vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bespreken.

SEO zelf doen of uitbesteden?​

SEO zelf doen of uitbesteden? Een veel voorkomende vraag bij ondernemers van alle groottes. Op deze moeilijke vraag kunnen wij helaas geen antwoord geven. Wanneer je net begonnen bent met de start van jouw onderneming, dan is het verstandig om je eens wat beter te verdiepen in SEO. Met enkele kleine optimalisaties is het mogelijk om in ieder geval al een stap in de goede richting te zetten. Wanneer jouw bedrijf groeit, dan zal je merken dat er steeds minder tijd beschikbaar is voor het uitvoeren van SEO werkzaamheden of online marketing in zijn algemeenheid. Dit zou een mooi moment kunnen zijn om te starten met SEO uitbesteden.

Hogere posities behalen in Google vergt consistentie, kennis en aandacht. Het is niet iets wat je er even bij kunt doen. Daarnaast moet je als ondernemer niet alles zelf willen doen. Om echt te kunnen winnen in Google doe je er goed aan om een SEO specialist in te huren die de kneepjes van het vak volledig onder de knie heeft. Zo veranderen de algoritmes van zoekmachines regelmatig én ontwikkelingen de behoeftes van mensen zich continu. In deze situatie is het fijn om samen te werken met een betrokken en proactieve partij die op de hoogte is van alle ontwikkelingen.

Vraag vrijblijvend een SEO nulmeting aan!

SEO zelf doen of uitbesteden? Een vraag die menig ondernemer zichzelf wel eens gevraagd heeft. Zoekmachine optimalisatie doe je er niet even bij. Uitbesteden is volgens ons dan ook een logische keuze, wanneer je zelf:

Vraag vrijblijvend een SEO nulmeting aan om meer inzicht te verkrijgen hoe jouw website momenteel online presteert. 

Gratis SEO nulmeting
Direct inzichtelijk waar jouw bedrijf online staat! Geen standaardrapporten, maar persoonlijk advies.

SEO uitbesteden in vier fases

Wij geloven dat elke organisatie een betere versie van zichzelf kan zijn. Samen met onze opdrachtgevers bouwen we aan een succesvolle samenwerking.

 

1. Onderzoeksfase

Om ervoor te zorgen dat we de juiste dingen doen beginnen we met een zoekwoorden onderzoek. In deze fase onderzoeken we waarop jouw doelgroep zoekt en met welke intentie. Wanneer we inzichtelijk hebben hoe jouw doelgroep zich online verplaatst, kunnen we hier accuraat op inspelen.

2. Contentstrategie

Content, content, content. Wanneer we het hebben over zoekwoorden optimalisatie dan draait het grotendeels om het schrijven van SEO geoptimaliseerde website teksten. Op basis van de zoekwoordenanalyse wordt bepaald welke teksten nodig zijn om de voorafgaand opgestelde doelen te behalen.

3. Technische SEO

De vervolgstap is het verbeteren van de on-page factoren van de website. Hierbij kan gedacht worden aan het versnellen van de website en het opstellen van de interne linkstructuur. Door deze optimalisaties is het voor zowel zoekmachines als website bezoekers gemakkelijker om de website te doorlopen.

4. Linkbuilding

Wanneer de on-page factoren geoptimaliseerd zijn is het taak om backlinks te vergaren. Backlinks zijn relevante links vanaf andere pagina’s. Door backlinks laat je de zoekmachine inzien waar de interessante en relevante content van een website of het internet te vinden is.

SEO uitbesteden
"Super werk geleverd. De website die Lapmarketing voor ons heeft gemaakt is top. SEO helemaal goed in elkaar en fijne communicatie. Erg fijn om mee samen te werken in Nijmegen."
Lars Nuwenhof
Marketing Manager | TRALERT®

Tien redenen waarom SEO uitbesteden voor jouw bedrijf de oplossing is

1. SEO uitbesteden door een gebrek aan tijd

Als ondernemer heb je een druk bestaan. Afspraken, meetings en dan ook nog de operationele taken. Als SEO bureau begrijpen wij dat online marketing niet bij iedere onderneming even hoog op de prioriteitenlijst komt te staan. Om er toch voor te zorgen dat je online marketing werkzaamheden doorgaan in tijden dat jij het wat drukker hebt, is het verstandig om een online marketing bureau in te schakelen om je online vindbaarheid te vergroten.

2. SEO uitbesteden door een gebrek aan expertise

Voor veel ondernemers blijft dit een gevoelig puntje. Toegeven dat je op het gebied van online marketing expertise te kort komt. Aan de andere kant moet je ook niet altijd alles zelf willen doen. Bij Lap Marketing zijn wij het erover eens dat iedereen zou moeten doen waar hij/zij goed in is, en vooral wat diegene leuk vindt. Een gebrek aan expertise gaat vaak in combinatie met een gebrek aan tijd. Althans, het één is vaak het gevolg van het ander. Om SEO succesvol voor je te laten werken is het van belang dat hier aandacht aan geschonken wordt, want alles wat je aandacht geeft groeit.

3. Een SEO specialist is op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen

Zoekmachine optimalisatie is een vak apart. Zo worden de posities in Google bepaald door 200 factoren. Het is dan ook niet logisch om te verwachten dat je deze werkzaamheden kan combineren met de werkzaamheden die je al hebt. Onze SEO specialisten zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelen en door periodieke trainingen is het onze taak om ook op de hoogte te blijven. Maak hier ook gebruik van!

“In 2018, Google reported over 3,000 improvements to search, more than 8 times the number of updates in 2009 — less than a decade ago — and an average of almost 9 per day.” - MOZ

4. SEO uitbesteden zorgt voor nieuwe (onverwachte) inzichten

Hoe meer zielen, hoe meer.. resultaat. Wanneer je je SEO werkzaamheden uitbesteed bij een SEO bureau, dan zullen zij door hun ervaring en kennis met nieuwe en onverwachte ideeën komen. Waar jij als vakfanaat waarschijnlijk enorm veel kan vertellen over jouw eigen vakgebied, kunnen wij dat ook over de onze. Juist deze combinatie zorgt voor een energie die jouw bedrijf verder gaat helpen.

5. Tijd is geld. Jouw uren zijn waardevol

Tijd is geld. Jouw tijd is waardevol. Iedereen heeft dezelfde 24 uur per dag. Maak hier dan ook efficiënt gebruik van. Het is natuurlijk een mogelijkheid om zelf aan de slag te gaan met het optimaliseren van de SEO, maar waarom zou je SEO zelf doen, wanneer er een specialist is die dit een stuk sneller kan. In de tijd die je hiermee bespaard, zou je bijvoorbeeld ook nieuwe opdrachten aan kunnen nemen.

 

Aan de slag om jouw online vindbaarheid naar het volgende level te tillen? Vraag een gratis SEO nulmeting aan!

Met behulp van de SEO nulmeting krijg je inzichten in hoe jouw website er nu voor staat. Daarnaast ontvang je sterke handvaten, waarmee je op korte termijn resultaat kan behalen.

6. Wat kost het uitbesteden van SEO? Kijk vooral naar wat het oplevert

SEO duur? Alleen als het niets oplevert. Wij begrijpen dat het optimaliseren van de zoekwoorden een ‘grote’ investering kan vormen voor jouw bedrijf, maar heb je wel eens nagedacht over wat het oplevert? Hogere posities op voor jouw bedrijf relevante zoekwoorden zorgen voor meer verkeer naar jouw website. Aanvullend met een goede contentstrategie is de verwachting dat deze personen terug blijven komen. De kans dat deze stijging in organische bezoekers uiteindelijk voor meer aanvragen, leads en sales zal zorgen is dan ook aanzienlijk.

7. SEO uitbesteden zorgt gemiddeld voor een hoger rendement (dan bedrijven die SEO erbij doen)

Zoekmachine optimalisatie is niet iets wat je er even bij doet. Het is een ongoing proces en het is hard werken. Zo zijn er naast jouw bedrijf nog vele anderen die maar al te graag die eerste positie in Google te pakken hebben. Bedrijven die SEO zien als een extra bezigheid voor de laatste uurtjes op vrijdag zullen al gauw door de mand zakken. Wanneer je je SEO werkzaamheden laat uitbesteden aan een online marketing bureau dan zal het online rendement hoger zijn. Deze extra verdiensten kunnen vervolgens opnieuw in de marketing gestopt worden om de molen te laten draaien.

8. Een SEO specialist is een vakman op zijn gebied

Heb jij alle online kansen overzichtelijk? Weet jij precies wat er op jouw website gebeurt? En welke zoekwoorden de meeste conversies draaien? Door maandelijkse analyses uit te voeren blijven we de ontwikkelingen in de markt voor. Zo zijn er telkens weer nieuwe kansen en ontwikkelingen op het gebied van SEO die aandacht vereisen. Jouw concurrenten zitten niet stil, dus waarom zou jij dit wel doen?

9. Het bereiken van de juiste doelgroep

Het is natuurlijk ontzettend leuk wanneer je website op verschillende positie #1 plekken te vinden is in Google, maar trekken deze zoekwoorden wel de juiste doelgroep aan. Als SEO expert hebben wij de kennis in huis om samen met jouw marktkennis de ideal doelgroep in kaart te brengen.

10. Zorg dat jouw SEO maandelijks APK-gekeurd blijft

Zoekmachine optimalisatie is een tijdrovend proces. Het is iets waar je maandelijks of zelfs het liefst wekelijks aandacht aan moet besteden. Als je goed wilt scoren in de competitieve markt die Google online heeft ontwikkeld, dan is het van belang om hier tijd en aandacht aan te blijven besteden. Door je SEO uit te besteden aan een SEO expert kun je met een gerust hard je eigen ondernemerstaken uitvoeren, zonder je druk te maken over je online omgeving.

 
Start een project
Samen een project starten? Leuk! Wij hebben er in ieder geval al zin in. Vul het volgende formulier in om een aanvraag in te dienen. Na het invullen zullen wij zo snel mogelijk contact met jou opnemen.
Meerdere opties mogelijk.

Contactgegevens

Lap Marketing
Tel.: +31 6 23 97 45 70
E-mail: info@lapmarketing.nl

Eerste Oude Heselaan 118
6541PC Nijmegen
Nederland

KVK: 74688847
BTW: NL002363152B22