5/5 Ster Google Reviews​
5/5

Zoekwoordenanalyse

Een succesvolle SEO strategie begint bij het in kaart brengen van relevante zoekwoorden. Voordat je begint met het schrijven van relevante content is het van belang om te weten op welke zoekwoorden je de teksten gaat schrijven en naar wat voor informatie de bezoeker op zoek is. Dit voegen we samen in een zoekwoordenanalyse.

Direct navigeren naar:

Vrijblijvend adviesgesprek

Tijd om online stappen te zetten? Wij zijn er klaar voor. Dien het onderstaande formulier in voor een vrijblijvend adviesgesprek.

Wat is een zoekwoordenanalyse?

Een zoekwoordenanalyse is een analyse waarin je op zoek gaat naar relevante zoekwoorden voor jouw website. Bij het selecteren van de juiste zoekwoorden zijn een aantal punten van belang, namelijk het maandelijkse zoekvolume (hoe vaak mensen naar dit zoekwoord zoeken per maand), de mate van concurrentie op deze zoekwoorden en de zoekintentie van de bezoeker.

Bij een zoekwoordenanalyse maken we een selectie van de meest interessante zoekwoorden voor jouw website. Voorafgaand aan deze analyse vragen we bij jou een aantal interessante zoekwoorden en concurrenten op. Dit kunnen bijvoorbeeld diensten, producten, technologieën of methodes zijn. Vervolgens gebruiken we verschillende tools en een dosis gezond verstand om tot een goede selectie zoekwoorden te komen. Deze zoekwoorden vormen de basis voor de verdere SEO strategie.

Door een zoekwoordenanalyse krijg je meer inzicht in het zoekgedrag van je doelgroep

Het doel van een zoekwoordenanalyse is het inzichtelijk maken van het zoekgedrag van je doelgroep. Op wat voor zoekwoorden zoeken ze? En met welke gedachten? Hoe veel zoekvolume zit er op de zoekwoorden? En wat valt er op? Dit zijn vragen die bij vrijwel elke zoekwoordenanalyse terugkomen. Wanneer je geen zoekwoordenanalyse uitvoert voordat je begint met het opstarten van een uitgebreide analyse, ben je eigenlijk al verloren.. Wij adviseren dan ook altijd te starten met een zoekwoordenanalyse.

Zoekwoordenanalyse

Wij werken met bewezen SEO tools voor de optimale zoekwoordenanalyse

Door met goede SEO tools te werken halen we de meest uitgebreide en relevante data op. Hierdoor kun je na het ontvangen van de zoekwoordenanalyse direct aan de slag met het schrijven van geoptimaliseerde SEO teksten. Eén van de tools die wij gebruiken is SEMrush. Deze premium tool meet naast het zoekvolume en de Keyword Difficulty nog veel meer belangrijke metrics. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de zoekintentie van de bezoeker en de kansen die er liggen op het gebied van structured data.

Naast dat we de zoekwoorden analyseren, zullen we ook een aantal concurrenten goed onder de loop nemen. Wist je dat er een verschil zit tussen concurrenten en online concurrenten? Zo kan het voorkomen dat een partij waarvan je nog nooit gehoord hebt aast op dezelfde zoekwoorden als jouw bedrijf. Om die reden kun je maar beter goed voorbereid te werk gaan.

Voor deze klanten realiseerden wij al online groei

Vraag vrijblijvend een SEO nulmeting aan

SEO zelf doen of uitbesteden? Een vraag die menig ondernemer zichzelf wel eens gevraagd heeft. Deze optimalisaties doe je er niet even bij. Zoekmachine optimalisatie uitbesteden is volgens ons dan ook een logische keuze, wanneer je zelf:

Vraag vrijblijvend een SEO nulmeting aan om meer inzicht te verkrijgen hoe jouw website momenteel online presteert.

Gratis SEO nulmeting
Direct inzichtelijk waar jouw bedrijf online staat! Geen standaardrapporten, maar persoonlijk advies.

Hoveniersbedrijf C. Van den Heuvel

3.500 unieke bezoekers per maand.
17 top 3 posities in Google.

TRALERT®, de specialist in LED voertuigverlichting

7.200+ unieke bezoekers per maand.
184% meer websitebezoekers.

Boekhome

5000+ websitebezoekers per maand.
41+ aanvragen per maand

Zoekwoord volume checken

Er zijn verschillende manieren om het volume van een zoekwoord te checken. Hiervoor kun je verschillende tools gebruiken. Bij een zoekwoordenanalyse wil meer volume niet altijd zeggen dat dit een goed zoekwoord is om je op te richten. Voor veel websites is volgens ons het meeste te halen in de longtail keywords. Dit zijn zoekwoorden die bestaan uit vier of meer woorden. Over het algemeen zit er op deze zoekwoorden minder concurrentie en is het lastiger om met deze korte zin volledig lopende teksten te maken. Een voorbeeld van een longtail keyword is: “Online marketing bureau Nijmegen“.

Longtail zoekwoorden vinden

Er zit dus een daadwerkelijk verschil tussen short en longtail keywords. Bij shorttail zoekwoorden ligt het zoekvolume over het algemeen hoger dan bij longtail zoekwoorden. Het zoekvolume ligt bij longtail zoekworden lager. Het voordeel van longtail zoekwoorden is dat deze naast dat ze meer woorden bevatten ook een stuk specifieker zijn. Wanneer iemand bijvoorbeeld zoekt op: “rode leren bank met houten poten”, dan is het voor jou als verkoper gemakkelijker om deze persoon te helpen. met zijn online zoektocht.

Zoekwoordenanalyse

Een zoekwoordenanalyse uitvoeren voor jouw website?

Wil je beter in kaart krijgen op wat voor zoekwoorden jouw doelgroep zoekt? Ga dan gerust eens het gesprek aan met de SEO specialisten van Lap Marketing. Zij kunnen je gelijk vertellen wat te nemen stappen zijn. We hebben al meer dan 40 opdrachtgevers geholpen met het optimaliseren van hun website. Daarnaast hebben we de perfecte toolkit om de analyse tot een succes te brengen. Over het algemeen kan direct aan de slag met de uitgebreide zoekwoordenanalyse.

Voor deze klanten realiseerden wij al online groei

SEO uitbesteden
"Super werk geleverd. De website die Lap Marketing voor ons heeft gemaakt is top. SEO helemaal goed in elkaar en fijne communicatie. Erg fijn om mee samen te werken in Nijmegen."
Lars Nuwenhof
Marketing Manager | TRALERT®
Gratis SEO nulmeting
Direct inzichtelijk waar jouw bedrijf online staat! Geen standaardrapporten, maar persoonlijk advies.

Contactgegevens

Lap Marketing
Tel.: 024 234 0622
E-mail: info@lapmarketing.nl

Sint Canisiussingel 34
6511TJ Nijmegen
Nederland

KVK: 74688847
BTW: NL002363152B22