SEO tekstschrijver
Dagelijks maken mensen gebruik van de zoekmachine Google. Op zoek naar antwoorden, informatie, recepten of producten. Volgens onderzoeken begint 90% van de gevallen zijn of haar zoektocht met een zoekopdracht in Google. Het potentieel van SEO teksten is dan ook enorm. Om hoog te scoren in Google is het hebben van een SEO tekstschrijver een no-brainer.
Home / SEO tekstschrijver
Direct navigeren naar:
On page SEO
Off page SEO
Linkbuilding
SEO uitbesteden
SEO tekstschrijver
Een SEO tekstschrijver schrijft voor de bezoeker,
maar verliest Google niet uit het oog
Het schrijven van SEO teksten is een combinatie van aantrekkelijke teksten met daarbij een sterke structuur en opbouw, zodat ook Google van de teksten gaat houden. Als SEO tekstschrijver maken we een duidelijk scheiding tussen deze twee doelen. Het eerste doel van de SEO teksten is uiteraard het verkrijgen van websitebezoekers, maar wat heb je aan websitebezoekers als ze je website direct weer verlaten? Helemaal niks natuurlijk. Uiteindelijk schrijf je de teksten niet voor Google, maar voor de doelgroep van je bedrijf.
SEO tekstschrijver vs. Enthousiaste ondernemer
Een vraag die wij vaak van onze opdrachtgevers terugkrijgen. Hoe kunnen jullie van elke markt wat af weten? Het is toch onmogelijk om zowel SEO als realistische teksten te schrijven die ook nog eens 100% kloppen met hetgeen wat wij verkopen en de technische specificaties van het product. Dat klopt, wij zijn geen Google of Mike Ross van Suits. Wel hebben we een methode ontwikkeld waardoor wij op grote schaal kloppende teksten kunnen schrijven die zowel voor SEO als voor de bezoeker geoptimaliseerd zijn.
De SEO tekstschrijver en de ondernemer staan eigenlijk niet tegenover elkaar als het om websiteteksten gaat. We hebben een methode bedacht die het mogelijk maakt om goede SEO teksten op papier te zetten zonder dat hiervoor veel tijd benodigd is vanuit het bedrijf. Zo begrijpen we dat jij en jouw personeel het als bedrijf al druk genoeg hebben. Door je voorafgaand aan het schrijven van een tekst een aantal vragen te stellen over het onderwerp kunnen wij al een heel eind komen.
Voor deze klanten realiseerden wij al online groei
De checklist van de SEO tekstschrijver
Het schrijven van SEO teksten is een proces waarbij je rekening moet houden met verschillende factoren. Zo is het belangrijk dat je teksten over een goede structuur beschikken en dat ze op basis van leesbaarheid een goed scoren. Voorafgaan aan het schrijven van de SEO teksten zullen we een uitgebreide zoekwoordenanalyse uitvoeren, zodat de teksten geschreven worden voor zoekwoorden die relevant zijn aan de producten/diensten die jouw bedrijf aanbiedt. Onderstaande factoren zijn van belang bij het schrijven van SEO teksten.
Checklist SEO tekstschrijver
Belangrijkste zoekterm in SEO titel
Om mensen naar je website te trekken wanneer je een hoge positie hebt behaald is een goede SEO titel essentieel. Door de belangrijkste zoekterm in de SEO titel te gebruiken geeft je Google een signaal waar de tekst over gaat. Net zoals de titel van een boek al een beeld geeft waar het boek over gaat. De SEO titel mag 521 pixels lang zijn. Omgerekend zijn dit 55 tot 60 tekens.
Aantrekkelijke meta description
De meta omschrijving heeft niet direct invloed op de posities van je SEO teksten, maar het percentage dat op jouw pagina klikt wel. Door een aantrekkelijke meta description kan je bezoekers verleiden om uiteindelijk op jouw link te klikken in tegenstelling tot de link van een concurrent.
Gebruik een SEO vriendelijke URL
Net zoals mensen vindt Google het fijn om in een oogopslag te zien waar een tekst over gaat. Wanneer je een makkelijke url kiest waar ook nog eens het zoekwoord in terug komt, dan is het voor Google en de bezoeker mogelijk om een indicatie te krijgen van de inhoud van de SEO tekst, neem bijvoorbeeld deze link als voorbeeld: https://lapmarketing.nl/blog/wat-is-google-analytics-en-wat-kun-je-ermee/. Zonder enige voorkennis is het gemakkelijk af te lezen waar deze blog over gaat.
Bij grotere websites is het verstandig om voorafgaand aan de ontwikkeling van de website vast een overzicht te maken van de verschillende pagina’s, zodat de structuur helder en overzichtelijk blijft.
Goede header structuur (H1 t/m H6)
Net zoals bij een boek, bestaat ook een SEO tekst uit verschillende koppen. Zo heb je een titel, subtitel, koppen en subkoppen. Deze koppen worden in de broncode aangegeven met verschillende header tags. Wij raden aan om het focus zoekwoord in ieder geval in de H1 en H2’s terug te laten komen.
Maak gebruik van verschillende soorten content
Naast de kwaliteit van de teksten probeert Google op basis van de sessieduur en het bouncepercentage de kwaliteit van de geschreven teksten te bepalen. Door verschillende soorten content op de pagina terug te laten komen, kun je de tijd die iemand op een pagina besteed verlengen. Goede voorbeelden van verschillende soorten content zijn bijvoorbeeld: infographics, video’s en afbeeldingen.
Gebruik het focuszoekwoord en synoniemen hiervan
Door het zoekwoord waar je op wilt scoren regelmatig in de teksten terug te laten komen geeft je Google een signaal waar de tekst over gaat. Een goede SEO tekstschrijver zal naast het focuszoekwoord ook gebruik maken van verschillende synoniemen. Hierdoor is het mogelijk om één SEO tekst op meerdere zoekwoorden te laten scoren.
Optimaliseer de afbeeldingen in de SEO teksten
Naast dat de SEO tekstschrijver de teksten zo goed mogelijk aan laat sluiten bij de richtlijnen van Google, is het ook mogelijk om de afbeeldingen te optimaliseren voor de zoekmachine. Hierdoor kunnen mensen met een visuele beperking ook zonder moeite de teksten op jouw website lezen.
SEO tekstschrijver
SEO tekstschrijver voor kleine en grote opdrachten
Waar SEO voor veel ondernemers en bedrijven nog een onbekend terrein is, hebben wij het ons als SEO tekstschrijver al volledig eigen gemaakt. We gaan voor jouw bedrijf aan de slag met het optimaliseren van relevante zoekwoorden. Met als doel, het behalen van mooie posities in de zoekmachine Google. Naast de werkzaamheden die we voor jou uitvoeren, zal je gedurende het proces ook zelf meer kennis opdoen over zoekmachine optimalisatie. Wij gaan graag met jouw vraagstuk aan de slag. Plan gerust vrijblijvend een adviesgesprek met onze SEO tekstschrijver.
Doe de gratis SEO scan
SEO tekstschrijver
Vraag vrijblijvend een SEO nulmeting aan
SEO zelf doen of uitbesteden? Een vraag die menig ondernemer zichzelf wel eens gevraagd heeft. Deze optimalisaties doe je er niet even bij. Zoekmachine optimalisatie uitbesteden is volgens ons dan ook een logische keuze, wanneer je zelf te weinig tijd of kennis hebt. Of gewoon je online zichtbaarheid wilt vergroten.
Vraag vrijblijvend een SEO nulmeting aan om meer inzicht te verkrijgen hoe jouw website momenteel online presteert.
Eerdere projecten
WAAR WE TROTS OP ZIJN.
NRG Office
180% stijging in sollicitaties. 170% meer views op sollicitatiepagina.
Nessor
Nieuwe branding en website voor een ambitieuze startup in de printoplossingen
Profile Heurkens Groep
Vaklieden aantrekken met behulp van een nieuwe website, SEO en Social media campagnes.
SEO tekstschrijver
Vijf redenen waarom je een SEO tekstschrijver jouw websiteteksten moet laten schrijven
Als SEO specialist zijn wij er uiteraard van overtuigd dat onze SEO teksten jouw bedrijf op langere termijn naar een hoger niveau weten te tillen. Het gaat in deze situatie echter niet om ons. Gedurende onze samenwerking gaan we aan de slag met het creëren van goede SEO content waardoor websitebezoekers zich aangetrokken zullen voelen tot jouw website.
Wanneer jouw website momenteel nog niet volledig naar smaak is, dan kunnen we je helpen bij het maken van visuele aanpassingen. SEO is toepasbaar in alle soorten en maten, maar het is wel een proces voor de langere termijn. Om je te overtuigen dat SEO wat voor jouw bedrijf is, hebben we onderstaand vijf redenen opgesteld waarom je eigenlijk vandaag nog zou moeten starten met het inschakelen van een SEO tekstschrijver.
1. SEO wordt momenteel niet uitgevoerd door een gebrek aan tijd
Dat SEO voor elk bedrijf van grote waarde is, dat is inmiddels bekend. Bij veel bedrijven is er echter een gebrek aan tijd om goede teksten te schrijven. Zonde, want elk bedrijf heeft een uniek eigen verhaal. Als SEO tekstschrijver staan we te springen om dit verhaal de wereld in te helpen. Wanneer je als bedrijf geen tijd hebt om SEO teksten te schrijven, dan nemen we dit maar al te graag voor je uit handen. Zo kan jij gewoon doen waar je goed in bent en met een goed gevoel naar je website kijken.
2. Teksten worden geschreven zonder expertise op het gebied van SEO
Voor veel MKB bedrijven een gevoelig punt. Toegeven dat jouw bedrijf op het gebied van online marketing expertise te kort komt is natuurlijk nooit leuk. Wij vinden het eigenlijk volkomen normaal dat je niet alle specifieke kennis van een vak als SEO hebt. Daar kun je ons natuurlijk als online marketing bureau voor inschakelen.
Bij Lap Marketing zijn wij het erover eens dat iedereen zou moeten doen waar hij/zij goed in is, en vooral wat diegene leuk vindt. Een gebrek aan expertise gaat vaak in combinatie met een gebrek aan tijd. Althans, het één is vaak het gevolg van het ander. Om SEO succesvol voor je te laten werken is het van belang dat hier aandacht aan geschonken wordt, want alles wat je aandacht geeft groeit.
Als SEO tekstschrijver kunnen we je helpen aan online resultaat
Doe de gratis website SEO scan en krijg direct inzichten in hoe jouw website ervoor staat en waar we naartoe zouden kunnen.
3. SEO tekstschrijver brengt je nieuwe nieuwe (onverwachte) inzichten
Als SEO tekstschrijver krijgen we de mogelijkheid om bij veel verschillende bedrijven in de keuken te kijken. Zo werken wij regelmatig bij onze opdrachtgever op locatie en krijgen we hierdoor veel inzicht in de alledaagse bedrijfsprocessen. Door onze aanwezigheid worden we regelmatig meegenomen in het maken van belangrijke keuzes.
In veel gevallen kunnen we de kennis uit het verleden inzetten om je te adviseren bij marketing en niet-marketing gerelateerde onderwerpen. Uiteraard werken we secuur en staat betrouwbaarheid bij ons hoog in het vaandel. We zullen dan ook nooit misbruik maken van de gegevens en gesprekken die we tijdens onze fysieke afspraken opdoen.
4. Een SEO tekstschrijver is een vakman op zijn gebied
Doordat Google regelmatig updates doorvoert aan hun algoritme verandert het SEO landschap regelmatig. Zoekmachine optimalisatie MKB van tien jaar geleden is dan ook totaal niet meer te vergelijken met SEO van vandaag de dag. Voor jouw marketingafdeling is het lastig om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Dit is iets waar wij als SEO tekstschrijver dagelijks mee bezig zijn.
5. Tijd is geld. Jouw uren en de uren van jouw personeel zijn waardevol
Tijd is geld. Jouw tijd is waardevol. Iedereen heeft dezelfde 24 uur per dag. Maak hier dan ook efficiënt gebruik van. Het is natuurlijk een mogelijkheid om zelf aan de slag te gaan met het optimaliseren van de SEO, maar waarom zou je SEO zelf doen, wanneer er een specialist is die dit een stuk sneller kan? In de tijd die je hiermee bespaard met het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie, zou je bijvoorbeeld ook nieuwe opdrachten aan kunnen nemen.
SEO tekstschrijver
Betrokken en oplossingsgericht
Sinds begin 2019 richten wij ons op het ondersteunen, adviseren en uitvoeren van online marketing werkzaamheden die bijdragen aan de online groei van onze opdrachtgevers. Wij vinden het belangrijk dat iedereen doet waar hij goed in is. Wanneer je doet waar je goed in bent, dan geeft dit energie en plezier. In ons geval is dat online marketing!
Wanneer je de samenwerking met ons online marketing bureau uit Arnhem aan gaat dan zullen wij verder kijken dan het uitvoeren van de online marketing diensten. Bij een samenwerking met Lap Marketing zullen wij door middel van een betrokken en proactieve werkwijze meedenken met als taak; het behalen van de opgestelde doelen. Wanneer wij kansen of mogelijkheden zien om uw bedrijf naar de next level te tillen, dan gaan wij maar al te graag aan de slag.
SEO tekstschrijver
Een SEO tekstschrijver zorgt voor meetbare resultaten
Betrokken en oplossingsgerichte partij die met behulp van data en resultaatgerichte marketing mkb-bedrijven helpt online te groeien.
SEO optimalisatie
SEO is vaak de rode draad van de online marketing strategie, en terecht ook. Zo begint 89% van de consumenten hun koopproces met een zoekopdracht in de zoekmachine Google.
Website laten maken
Een professionele website laten maken die als thuishaven dient voor jouw online business. Door tijdens de ontwikkeling al rekening te houden met de doelgroep en de online vindbaarheid, maken wij doeltreffende websites.
Google Ads campagne
Geen tijd of zin om op resultaat te wachten? Dan is het opzetten van een Google Ads campagne het instrument dat je zoekt. Met een Google Ads campagne sta je direct bovenaan in de zoekresultaten.
Interessante blogs
OVER ONLINE MARKETING EN WEB DESIGN.
- Daan Lap
Google Consent Mode V2: alles wat je moet weten
- Daan Lap
Technische SEO checklist
- Daan Lap
Website optimaliseren in 7 stappen
Start een project
Een website creëren die hard voor je werkt, de omzet verhoogt en nieuwe klanten binnenhaalt. Dat is waar wij als online marketing bureau uit Nijmegen naar streven.
Veelgestelde vragen over het vak van een SEO tekstschrijver
Het optimaliseren van een website met behulp van SEO is voor veel MKB bedrijven nog een onbekend terrein. Om SEO tot een succes te brengen is het van belang dat we elkaar vertrouwen en begrijpen. De meeste vragen zullen we via een vrijblijvende strategiesessie moeten bespreken, maar wellicht kunnen we hier al een aantal van je vragen beantwoorden. Bekijk anders ook eens onze SEO begrippenlijst.
Een SEO tekstschrijver is een schrijver die precies weet wat de richtlijnen van Google zijn en hoe hij hier op in moet spelen. De geschreven teksten zullen naast het verleiden van de lezers ook goed aansluiten bij de verwachtingen van Google.
De kosten van een SEO tekstschrijver zijn afhankelijk van de hoeveelheid werk dat wij als SEO expert voor jou uit gaan voeren. Bij het schrijven van teksten spelen de hoeveelheid woorden en de complexiteit van het onderwerp een rol bij het bepalen van de prijs.
Het grootste doel van SEO optimalisatie is het verhogen van de online zichtbaarheid in de zoekmachine Google. De resultaten worden dan ook vaak uitgebeeld in websitebezoekers of het aantal kliks.
Wat SEO oplevert is afhankelijk van het doel dat voorafgaand aan de opdracht is besproken. Wanneer we praten over financiële opbrengsten, dan kan de volgende formule gebruikt worden: zoekvolume X doorklikpercentage X conversiepercentage X prijs van je product/dienst.
SEO tekstschrijver
Vraag vrijblijvend een SEO nulmeting aan!
Contactgegevens
Lap Marketing
Tel.: 024 234 0622
E-mail: info@lapmarketing.nl
Kerkenbos 1228B
6546BE Nijmegen
Nederland
KVK: 74688847
BTW: NL002363152B22